کلید واژه در نرم افزار کتیبه

تولید کلید واژه در نرم افزار کتیبه 

مطابق تعریفی که در ویکی‌پدیا بیان شده است کلیدواژه (Keyword) به کلماتی گفته می‌شود که از متنی طولانی استخراج شده و در بسامدی بالا و البته غیر اتفاقی گویای موضوعات مهم آن متن می‌باشد. توصیه می‌شود از کلمات خاص متن که اشاره به شخص، مکان و موضوعی منحصر به فرد است استفاده شود. کلیدواژه‌ها معمولاً برای متون علمی، تخصصی و خبر به کار می‌رود.

کلید واژه در نرم افزار اتوماسیون اداری

طبق اولیه ای که اشاره شده کلید واژه در نرم افزار اتوماسیون اداری کلماتی است که با خواندن متن نامه از آن استخراج می‌شود. البته الزام نیست که حتما کلید واژه در متن نامه موجود باشد. ممکن است با خواندن متن نامه ذهنیتی در مورد مطلبی به وجود بیاید که برای خواننده دیگری در آن حوزه مفید باشد.

کلید واژه در نرم افزار BPMS

با توجه که در نرم افزار bpms فرایندها دارای ساختار و فیلدهای مختص خود هستند میتوان گفت کلید واژه در نرم افزار BPMS مجموعه از کلماتی است که با مشاهده آن، اطلاعات مهم جهت درک فرایند انتقال داده شود. به بیان دیگر با مطالعه آن اطلاعات مهم فرایند به خواننده انتقال داده شود. در برخی از موارد استخراج کلید واژه به صورت خودکار از فیلدها قابل استخراج است ولی در فرایند نیاز به استفاده از متون حجیم وجود داشته باشد تولید آن توسط نیروی انسانی بایستی صورت گیرد.

گزارش یکپارچه از فضای نامه ها و فرایندها در نرم افزار کتیبه

در مواردی در جلساتی که با مشتری‌ها داشتیم، مشتری نیاز داشت که اگر اطلاعاتی در مورد مطلبی می‌خواست در صورت وجود در هر جای سیستم به آن گزارش دهد. مثلا مشتری تمایل داشت بداند در مورد کلمه “بتن” در کجاهای سیستم اطلاعات وجود دارد و یا در مورد “محصولی” در کدام از بخش‌های سیستم اطلاعات موجود است و جمیع اطلاعات آنرا مشاهده نماید. در نرم افزار کتیبه فضایی به عنوان درج کلید واژه چه در نرم افزار اتوماسیون اداری و چه در نرم افزار BPMS در نظر گرفته شده است. این فضا شامل ساختار درختی برای تعریف دسته بندی کلید واژه است. کاربر با توجه به نوع دسترسی که دارد میتواند هم به روش آزاد اقدام به ثبت کلید واژه جدید کند و همبه صورت کنترل شده کلید واژه را از لیست انتخاب کند. پس از ورود اطلاعات کاربر قادر است در مورد کلمه ای مهم در کل فضای نرم افزار اطلاعاتش را مشاهده کرده و در صورت نیاز جزئیات بیشتر از آن را در قالب نامه یا فرم مشاهده نماید. همچنین در نرم افزار کتیبه گزینه ای به نام هدایت کاربر اضافه شده که کاربران با هر سطح علمی می‌توانند با انتخاب کلیدواژه صحیح، در خلق پایگاه دانش مشارکت داشته باشند.

این مطلب دارای 4 نظر است

  1. varjavandadmin

    با درود و احترام
    ۱- کلید واژه یکپارچه هستد. کلا نرم افزار اتوماسیون اداری و نرم افزار BPMS کتیبه در یک بستر به نام کتیبه قابل استفاده است.
    ۲- بله میتوان چنین گزارشی تولید کرد.
    با سپاس

  2. سامان

    با توجه به اینکه نوشتید هم در bpms و هم در اتوماسیون اداری امکان تعریف کلید واژه وجود دارد :
    ۱- آیا این کلید واژه ها مستقل هستند و یا یکپارچه هستند؟
    ۲- امکان تهیه گزارش از روی کلیدواژه های کل فرم ها و نامه ها وجود دارد؟

  3. varjavandadmin

    با درود و احترام
    دقیقا منظور ما همین است.
    با سپاس

  4. علی

    آیا منظور شما ایجاد یک نالدج بیس است ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *