Inventory BPMS

چگونه نرم افزار مدیریت انبار با  BPMS قابل انجام است؟

انبار با سایر واحدهای یک مجموعه ارتباط نزدیکی دارد و قلب تپنده ایست که با بخش اعظم سرمایه سازمان درگیر است. از این رو یکپارچگی و ساماندهی درست اطلاعات و امکان ارتباط با سایر سیستم ها برای مدیریت این واحد ضروریست.

فرمهای مربوط به فرآیند انبارداری تابعی از نوع کاربری، موجودی انبار و قوانین هر سازمان و … خواهد بود و طبعاً در نتیجه آن، سیستمی مورد نیاز است که قابلیت همپوشانی با فرآیندهای بومی سازمانی را داشته باشد و تغییر، انعطاف پذیری و رشد آن، شکوفایی فرآیندهای مجموعه را امکان پذیرسازد.
مدیر برای دستیابی به هدف های از پیش تعیین شده ، باید بطور مستمر فرآیندهای مختلف انبار را بررسی نماید و پیوسته جهت بهبود و اصلاح فرآیندها بکوشد. همچنین آنچه موجب پیشرفت یک نهاد می شود، بهره گیری از تجربیات گذشته و تبدیل آن به دانشی کاربردی است که با توجه به جایگاه مهم انبار، به کار گیری دانشی صحیح می تواند در کوتاه مدت بازخورد مثبتی برای تمام بخش های مرتبط با فرآیند های انبار داشته باشد. بنابراین یک نرم افزار مطلوب انبار باید امکان ساخت و تجزیه و تحلیل چنین دانش بومی را در اختیار کارشناسان انبار قرار دهد .
سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (نرم افزار BPMS) شرکت فراتحلیلگران ورجاوند با دارا بودن این ویژگیها، امکان طراحی سیستمی بهینه، انعطاف پذیر و مطابق نیاز سازمان را فراهم می سازد و با به کارگیری آن، می توان مدیریت و کدینگ کالا و انبارها، برنامه‌ریزی بهینه موجودی، مدیریت سفارش و شارژ انبار، مدیریت ضایعات، کنترل سهمیه مصرف، جابجایی کالا، انبار گردانی، تعدیلات موجودی و… را به انجام رسانید.
توسط ابزار مولد فرایند یا فرایند‌ساز می توان فرم هایی مانند فرم ورود کالا، خروج کالا ، فرم پیش فاکتور و … را مطابق موجودی انبارها طراحی نمود. برای مثال می توان اقدام به تولید سندهای حسابداری نمود و آنها را به سیستم مالی ارسال کرد، که البته در صورتی که نرم افزار حسابداری، از خانواده ورجاوند باشد این کار با سهولت بیشتری انجام می پذیرد.
به کمک موتور گردش کار سناریوی حرکتی فرایند مطابق ساختار سازمانی ایجاد می گردد. برای مثال می توان روال بومی تایید خروج و یا ورود کالا را مشخص نمود.
با ابزار داشبورد مدیریتی و گزارش‌ساز می توان بسیار سریع، گزارش های پویا و متناسب با نیاز مجموعه تهیه نمود. همچنین در صورتی که در سیستم های دیگر، اطلاعات تعریف شده کالا، انبار و … وجود داشته باشد، با توجه به توانایی سیستم BPMS، امکان خواندن اطلاعات از سایر نرم افزارهای سازمان وجود دارد.

در حال حاضر برخی از مشتریان شرکت ورجاوند دارای فرایندهای انبار خاص و بومی که در سیستمهای استاندارد مشابه آن را ندیده اند یا حداقل میزان انطباق کمتری را مشاهده نمودند استفاده از نرم افزار BPMS را روشی ايده آل در جهت مدیریت انبار تشخصیص داده و به کمک ابزارهای BPMS روشی مناسب برای اجرای ایده های خود در نظر گرفته اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *