کلید واژه های Bpms

کلید واژه های نرم افزار BPMS – بخش سوم

  1. User Assignment Algorithms: بتوان بر اساس الگوریتمهای پویا کارها را به کاربران تخصیص داد. این قابلیت یکی از مهمترین قابلیتهای یک نرم افزار bpms است. بدین صورت که با تغییر مقادیر اطلاعاتی فرمها (ویا سایر موجودیتهای دیگر) عملیات به کاربران مخالف تخصیص داده شود. این قابلیت به نوعی یک DSS بوده و در نرم افزار ‌BPMS کتیبه موجود است.
  2. Export Format: بتوان خروجیهای مورد نیاز خود را در قابل نسخ چاپی و یا فایلهای اکسل و Word بدست آورد. در نرم افزار bpms کتیبه علاوه بر نسخه پرینت ساز که جهت خروجیهای چاپی متنوع وجود دارد میتوان خروجی اکسل نیز تهیه نمود. همچنین در صورت ساخت الگوهای متنی امکان خروجی گرفتن به word و تعریف bookmark نیز وجود دارد.
  3. Subsequent workflow steps activated automatically upon completion of previous steps: به این معنی است که زمان فعال شدن مراحل بعدی فرایند با توجه به تکمیل مراحل قبلی به صورت خودکار باشد. بایستی در نرم افزار bpms فرایندهای به گونه ای اجرا شود که مراحل اجرا بتوانند هم مستقل و هم وابسته به مراحل قبلی باشند.
  4. Workflow does not require additional engine/plug-ins: بخش گردش کار به نرم افزار bpms بایستی بدون نیاز به نصب نرم افزار اضافه و یا plug-in قابل بهره برداری باشد. در نرم افزار bpms کتیبه با توجه به ایرانی و بومی بودن آن نیازی به نرم افزارهای اضافی جهت بهره برداری از آن نیست.
  5. Tracks and display workflow instance status, active step and current requirements: به این معنی است که در بخش گردش کار بتوان وضعیت فرایند را به لحاظ گردش کار مشاهده نمود. به بیان دیگر بتوان نمودار حرارتی یک فرایند را مشاهده نمود. این قابلیت در نرم افزار bpms کتیبه به صورت پیش فرض وجود دارد.
  6. Notification alerts participants responsible for workflow steps : زیرسیستم یادآوری که در نرم افزار Bpms وجود داشته باشد بایستی قابلیت ارسال انواع آلارم و یادآوری را در مرحله از گردش کار به کاربران و یا نقشهای مورد نظر را داشته باشد. در نرم افزار bpms کتیبه هم به صورت دستی و هم به صورت برنامه‌ریزی شده قابلیت تعریف آلارم وجود دارد.
  7. Web service calls: یکی از قابلیتهای نرم افزار Bpms بایستی امکان برقراری ارتباط با سایر نرم افزارهای موجود در سازمان باشد. بهترین و سالمترین روش برای این ارتباط استفاده از وب سرویس است. در نرم افزار bpms بابستی امکان استفاده از وب سرویس وجود داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر نقش وب سرویسها در یکپارچگی BPMS  را مشاهده فرمایید.
  8. SQL queries: زبان SQL یک زبان عمومی جهت ارتباط برقرار کردن با بانک اطلاعاتی میباشد. ساده گی و البته فراگیر شدن این زبان باعث شده تا کاربران علاقه مند باشند برخی از اطلاعات را خودشان مستقیم از بانک اطلاعاتی بخوانند. همچنین ممکن است توابعی (فانکشن) در SQL نوشته شده باشد تا برای محاسبات پیچیده از آن استفاده نمود. بایستی در نرم افزار bpms این قابلیت وجود داشته باشد تا کاربر بتواند از این توابع و دستورات SQL استفاده کند. در نرم افزار ‌BPMS کتیبه امکان تعریف فیلدهای محاسباتی و تصمیم گیری بر اساس آن مبتنی بر SQL Query وجود دارد.
  9. E-mail messages: امکان ارسال ایمیل در هر مرحله از گردش کار بایستی وجود داشته باشد. این ایمیل میتواند دربرگیرنده اطلاعات فرمها و یا گردش کارهای فرایند باشد.
  10. Notifications to mobile phone: امکان ارتباط با موبایل از طزیق ارسال پیامک و یا وب سرویسهای مرتبط با آن بایستی وجود داشته باشد.

کلید واژه های نرم افزار BPMS – بخش دوم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *